close to my heart

Här kan du läsa om mig, mina intressen och en del av mitt liv.

Kräftskiva nr.2 2014

Kategori: Barnkalas och Fester

På den andra kräftskivan bjöd vi in våra närmaste grannar...
 
 
Vi hade knytkalas...
 

Vi åt en massa gott. Det var 3 sorters pajer. Broccolie, crabbfich och skink och bajcon paj.
 
Den här pajen är våran favorit och nästa ett måste till kräftskivan... 
Räk och Krabbfish paj:
 
Deg:
50 g margarin
1½ dl mjölk
4 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
 
Blanda samman alla ingredienserna och förgrädda pajskalet i ugnen på 200´i 10 min eller tills det fått lite färg.
 
Fyllning:
 
2 pak krabb fish
300 g oskalade räkor
En liten burk Cream fraiche
½ dl majonäs½ dl chilisås
1 dm purjolök
1 dl gröna ärtor
finhackad dill
ev. 1 vitlöksklyfta
 
Gör så här:
 
Skala räkorna, dela krabbfishen i små bitar. skär purjolöken i strimmlor.
Blanda Cream fraish, majonäs och chilisås.
Lägg i krabbfishen, räkorn, purjolöken, ärtorna och dillen. Tillsätt ev vitlöken.
Lägg blandningen i det förgräddade pajskalet och grädda i ugnen i ca 20 min på 200´.
 
 
Vi hade sallad och bröd till. Massor av kräftor. Räkor, kex och ostar, vindruvor mm
 
 
Även denna gången sjöng vi sånger ur våra sånghäften och skålade. SKÅL "!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: