close to my heart

Här kan du läsa om mig, mina intressen och en del av mitt liv.

Förberedelser inför Halloween festen 2015

Kategori: Barnkalas och Fester

 
Jag hade lite svårt att bestämma mig för hur inbjudningskorten skulle se ut i år så här kommer några olika förslag på inbjudningskort...
 
Förslag1.
 
 
Förslag 2. Vi skickade dessa...
 
 
Förslag 3.
 
 
Dekorerade i huset en hel del. Här kommer en del bilder...
 
 
Hallen...
 
 
Trappan...
 
 
Finrummet...
 
 
Köket...
 
 
Gjorde en stor spindel:
 
Använde mig av 4 par svarta strumpbyxor, som jag fyllde med mjuk kuddstoppning. knöt ihop. Gjorde en kropp, fyllde med mera stoppning. knöt ihop. Ritade ögon på papper och klippte ut och limmade fast. Satte på en hatt...
 
 
Gillar att skriva och rita på griffeltavlor...
 
 
Satte upp vimplar och svarta ballonger...
 
 
Draperi mellan rummen:
 
Vhs remsor som jag klippte och limmade ihop...
 
 
Dekorerade bordet i finrummet...
 
 
Använde mig av äggskal så det såg ut som spindlarna kläckts ifrån...
 
 
Gjorde egna ljus...
 
toalettrullar som jag limmade med smältlim på kanterna. När det torkat målade jag dem vita några gånger.
Satte i ledljus....
 
 
Gjorde böcker...
 
Använde mig av gamla Vhs fodral. Limmade på papper och målade sedan. Använde mig av smältlim och gjorde dekorationer med. målade sedan på smältlimmet när det stelnat.
 
 
Skrev lappar till fikan...
 
Skrev texten på datorn, skrev ut, rev pappersbitar, chalkade med brun chalk och så var det klart...
 
 
Cupcakes toppers...
 

Gjorde mini fladermöss...
 
 
Gjorde lite spännande magiska grejer...
 
Spå kula:
 
En klotlampa med ett stort värmeljus i..
Blev jätte effektfullt i mörkret...
 
 
Magiska runstenar:
 
Köpte svarta stenar och målade vita runtecken på dem. Gjorde en liten påse och la dem i...
 
 
Magisk trollformelbok:
 
Gjorde den av en gammal bok. Tryckte ut sidor med trollformler på nätet och limmade in i boken...
 
Använde mig av distress ink och färgade sidorna och kanterna på boken...
 
 
Magiska trollstavar:
 
Använde mig av kinapinnar, limmade med smältlim runt pinnen. Limmade dit en pärla på toppen. Målade dem med svart färg. Sen guld chalks färg lite här och var...
De blev riktigt fina... Super roliga att göra..
 
Svarta blommor:
 
Använde mig av svart tyg som jag rev i remsor. Veckade tyget och formade det till en blomma. Limmade med limpistol. Satte fast Vhs film remsor i mitten och en diamant.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: