close to my heart

Här kan du läsa om mig, mina intressen och en del av mitt liv.

Vår fest

Kategori: Barnkalas och Fester

I dag har vi dukat till en liten vår fest här hemma.
Det är inte riktigt vår än. Men det börjar närma sig.
Så vi dukade upp lite mysigt.



Jag gjorde amerikanska cupcakes.
Den här gången oranga med clementin bitar.
Det blev mycket uppskattat.



Sofie ville ha mjölk som vanligt.
Hon älskar mjölk.



Jag tog in sly och satte i lite färgglada fjärilar.





Här är en krans som jag har gjort av sly och dekorerat. 





Här är en annan sly kranas. Min favorit.
Gillar verkligen det lilla fågelboet i kransen.



En närmare titt.



Här är en närmare titt på dukningen.
De vackra rosorna som står på bordet har jag och mina barn gjort tillsammans av papper.
De var riktigt roliga att göra.



Här kommer en närmare titt på de underbara rosorna.



Och ännu en för att de är så vackra.



Ett enkelt litet paket.

Kommentarer

  • Emelie säger:

    Det är fint det som du har jort.

    kram emelie.

    2009-08-10 | 09:13:54
  • Fredrika säger:

    hej:) söt blogg!

    har du receptet på det orange cupkaksen? :D



    kram

    2009-09-03 | 10:10:56
    Bloggadress: http://fredrikarothoff.webblogg.se/
  • Megan säger:

    Beautiful! Unique! I love the colors!

    2009-09-29 | 16:35:04
    Bloggadress: http://fowlsinglefile.blogspot.com/
  • Jenny säger:

    Hej Fredrika !

    Ledsen att jag inte svarat förän nu.



    Här kommer recept på de oranga cupcakesen.



    Cupcakes recept



    4 ägg



    4 dl socker



    2 dl mjölk



    200 g margarin



    6 dl vetemjöl



    4 tsk vaniljsocker



    4 tsk bakpulver



    Ev 4 msk kakao



    Vispa ägg och socker poröst. Smält margarin och häll sedan i det smälta margarinet och mjölken ägg och sockerblandningen. Häll i mjöl, vaniljsocker och bakpulver och vispa.



    Häll i smeten i formar och grädda i ugnen i ca 12 min i 200 g.



    Låt muffinsen svalna och bred sen på frostingen.



    Frosting



    100 g mjukt smör

    3/4- 1 pkt florsocker

    3 msk mjölk

    karamellfärg



    Vispa smöret mjukt och klumpfritt med elvispen, tillsätt florsockret. lite i taget medans du vispar på låg fart. Rör sedan i mjölken och kakaon. Fortsett sedan att vispa på medelfart i några minuter så krämen tjoknar till sig ordentligt. Den skall vara riktigt fast i konsistensen.

    Klart att spritsa på dina cupcakes!



    2009-09-29 | 17:06:24

Kommentera inlägget här: