close to my heart

Här kan du läsa om mig, mina intressen och en del av mitt liv.

Kräftskiva 2013

Kategori: Barnkalas och Fester

Vi hade en liten kräftskiva hemma hos oss i år. Bjöd hem de närmaste grannarna.
 

Vi bjöd på flera olika sorters pajer, sallad, kräftor, räkor, bagetter, kex, ostar och vindruvor.
 
 
Crabbfish paj
 
Botten:
50 gr margarin
4 dl mjöl
1½ dl mjölk
2 tsk bakpulver
 
Blanda ihop. kavla ut och lägg i en form. förgrädda i 10 min.
 
Fyllning
 
2 pak crabfish
300 gr oskalade räkor
1 liten burk créme fraiche
½ dl majonäs
½ dl chilisås
1 dm purjolök
1 dl gröna ärtor
finhackad dill
ev en pressad vitlöksklyfta
 
Skala räkorna, dela crabfishen i småbitar. skär purjolöken i fina strimlor.
Blanda ihop créme fraiche, majonäs och chilisås. lägg sedan i crabfishen, räkorna, de tinade ärtorna, purjolöken, dillen och ev den pressade vitlöken. Blanda ihop allt och lägg sedan i blandningen i det förgräddade pajskalet. Grädda i mitten av ugnen i ca 20 min på 200`.
 
Den här pajen är verkligen en favorit ! Nästan ett måste på kräftskivan...
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: