close to my heart

Här kan du läsa om mig, mina intressen och en del av mitt liv.

Liten fest mitt i vardagen

Kategori: Barnkalas och Fester

Vem säger att man inte kan göra vardagen till en fest.
Visst kan man det.
Det enda som krävs är en gnutta fantasi, lite tid och ett öppet barna sinne.



Vi ordnade en lite fest.
I stället för att fika den nybakade äppelkakan vid bordet som vanligt kom vi på att vi kunde ordna till det som en liten fest.
Så dukade vi fint.



Äppelkaka  ugn 200´

1 ägg
1½ kaffekopp socker
1½ kaffekopp mjölk
3 kaffekoppar mjöl
3 tsk bakpulver
50 g margarin

äppelklyftor
socker
kanel


Sen ställde vi fram det på bordet och vips... så hade vi ordnat en liten fest.



Vi la äppelbitar i glasen med vattnen.
Det gjorde det hela lite festligare.



Vi gjorde äppel namn skyltar också.
Bara för att det var roligt.



- Får jag börja äta någon gång, undrar Sofie otåligt.



Visst fick hon det och jag fick tillockmed ta några porträtt bilder på Sofie efteråt.



En till:



Så visst kan man göra livet till en fest !!!

Kommentarer

  • ami säger:

    måste få tacka för en jätteinspirerande blogg med underbara idéer och bilder! Hoppas att det är ok att låna idéer för framtida kalas då vi har en liten kille som nu fyller två år, och många kalas och fester att ordna i framtiden.

    Tack än en gång!

    2011-02-06 | 20:18:20
    Bloggadress: http://iamisvarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här: