close to my heart

Här kan du läsa om mig, mina intressen och en del av mitt liv.

My little pony kalas

Kategori: Barnkalas och Fester

Sofie har fyllt tre år.

Så vi har haft  barnkalas i dag.  Det var 11 barn som kom så det var precis lagom.
Kalaset blev lyckat.

Här kommer bilder från kalaset:



Här är bordet dukat med en massa gott att äta.
Vi hade bla my little pony cupcakes i två varianter, kommer bilder längre ner.
Så bjöd på maränger i fyra färger som vi format som häst skor.
Hade också chokladbollar i rosa och grönt.
Vi hade vindruvor, melon, glass och tårta mm.

Det blev väldigt bra både färgmässigt och smakmässigt.



Gillar faten med my little pony cupcaksen på. Det blev så dekorativt.



Bilderna är tagna från lite olika håll, för att allt ska komma med.



Här är födelsedags barnet själv. Sofie på sitt 3 års kalas.



Vi hade muggar som jag dekorerade med socker på kanterna.

Man tar en apelsin eller citon och tar på kanterna.
Man häller upp socker på en acciett och doppar sen glasen där i.



Vi gjorde en my little pony banan:



Barnen fick låtsas att de var my little ponys.
Den fick de hoppa över hindren på banan som jag ställt upp.
De var jätte duktiga, efteråt fick de medaljer och var sin godispåse.

Det var väldigt populärt...



Lite olika dekorationer till my little pony kalaset.



En närmare titt:



Inbjudnings korten till pony kalaset:



Medaljer som alla barnen fick efter att ha ridit en pony bana som jag satte upp.
Det var MYCKET populärt bland barnen. Det fanns även en dul vuxna som hängde på av bara farten.



Närmare titt:



Alla barnen fick pony påsar efter medalj utdelningen.



Närmare titt:



Jag gjorde de här till cupcakesen, de kommer längre ner.



Närmare titt:



Glittriga stärnor:



Närmare titt:



Hästsko maränger i flera fina färger:



Närmare titt:



Rosa choklad bollar:



Gröna choklad bollar:



Kul att forma med ballonger. Här har jag gjort en blomma med my little pony i.



Sofie på sitt tre års kalas:



Närmare titt på min lilla pony prinsessa:



Glittriga fjärilar, ska vara lite magiskt...



Dekorerat finrummet:



Blommgirlander och rosa ballonger:



Närmare titt.



Stjärnor, Ser du ett stjärnfall får du önska dig något...



Lite mer dekorerat:



Sofie öppnar presenter:



Hjärt tårta innan ponyn är på...





Rosa my little pony cupcakes:



Mörk rosa my little pony cupcakes:



Blåser ut ljusen:



Närmare titt:



My little pony cupcakes på fat:



Närmare titt:



Ännu närmare:

Kommentarer

  • baileyz säger:

    va mysigt,,

    2009-02-09 | 13:08:17
    Bloggadress: http://baileyz.blogg.se/
  • Anonym säger:

    Thanks !!!

    2009-02-19 | 19:47:55
  • Myrna säger:

    Så fint barnkalas!!! Har fått jättemånga bra tips till min dotters kommande My little pony kalas. Kommer att kika in här fler gånger :)

    2009-05-21 | 21:14:42
  • michaela säger:

    dom där godispåsarna var ju underbara! vart hittade du bilden? :)

    2012-01-13 | 15:38:35

Kommentera inlägget här: