close to my heart

Här kan du läsa om mig, mina intressen och en del av mitt liv.

Mitt barnkalas

Kategori: Barnkalas och Fester

92394-79

När jag fyllde 4 år hade jag ett Bamse kalas. Jag mamma och stora syster Emeli hjälptes åt att ordna inför kalaset.
Det hela började med att vi skickade ut honungs burkar i papper som inbjudnings kort til alla barnen. Se mallar.
Vi bjöd på en massa gott: Bamse tårta såklart, frukt spett, Bamses chokladbollar, risbräck, bullar och bamses dunder honungs bål.

Frukt spett: Vi hade melon, vindruvor och kiwi
 
Bamses chokladbollar

Du behöver:

100 g margarin
1 msk kakao
½ dl socker
3 dl havregryn

Blanda ihop allt och rulla till bollar. Vanligt vis har man pärlsocker på.
Det hade inte vi. Vi dekorerade med silverkulor som ögon och nos. Så satte vi mandelflarn som öron.

Ris bräck

Du behöver:

Vårgårda ris och smält block choklad.
Blanda ihop och klicka ut på bakplåttspapper.
Låt stelna i kylskåpet.

Bamses dunder honungs bål: Blanda apelsin juice, frukt soda och annanas kross.


Så hade vi honungs jackt

Honungs burkar med lappar i där det stog vad barnen skulle göra. Tex: gå till lekrummet där finner ni nästa burk. Så fick barnen leta där inne. Vi hade gömt 6 burkar. se mallar. Sist hittade barnen en silvrig nyckel se mallar. Som de fick ta med sig till farmors skafferi. Barnen fick låsa upp med nyckeln.

Vi hade blåa dukar på borden och blåa och vita ballonger.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: