close to my heart

Här kan du läsa om mig, mina intressen och en del av mitt liv.

Halloweenfest

Kategori: Halloween

Vi hade Halloweenfest hemma hos oss. Barnen fick bjuda hem sina kompisar.
 
Så här såg inbjudningskorten ut som vi gjorde tillsammans.
 
En närbild.
 
 
Jag och barnen hjälptes åt att göra cupcakes med frosting och smarriga fladermöss, bakade kakor som såg ut som pumpor och chokladbollar plus lite annat smått och gott. 
 
Så här hade vi dukat upp fikat.
 
 
Vi bjöd på lite gott att äta. Cupcakes med fladermöss, kakor som såg ut som pumpor, chokladbollar och så korv med bröd, där ketchupen var blod.
 
 
 
Närbild på cupcaksen.
 
 
Närbild på Chokladbollarna.
 
Vi hade dekorerat en del i huset också.
 
 
Alla dansade och busade förfullt.
 
 
Vi hade halloween disco till läskig musik.
 
 
Jag hade klätt ut mig till häxa. Blandade ihop en läskig dryck. Hällde i ingredienserna i en stor gryta. Det var bla. ormgift, blod från fladermus, tänder, ormar, spindlar och lite annat smått och gott. Allt var ju på låtsas såklart.
 
Men när jag stod där låtsades jag att det var på riktigt och barnen var fashinerade. Allt såg ju ut att stämma.
 
Alla barnen fick leta efter ledtrådar som sen ledde fram till godispåsarna.
 
 
Vi gjorde också egna godispåsar som alla barnen fick med sig hem när festen var slut.
De var mycket uppskattade.
 
 
Här är en bild på alla barnen som var med på festen.
 
 
Några bilder på barnen.
 
 
Så här såg Sofie ut.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: