close to my heart

Här kan du läsa om mig, mina intressen och en del av mitt liv.

Vår inspiration

Kategori: Kurser

Jag har haft ett par kurser den senaste veckan. 

Den 1:a var  kransbindning. Vi band kransar av både hassel sly och björk ris.
Så gjorde vi fågel reden och en massa roliga dekorationer.

På den 2: a kursen var det vår planteringar.
Vi gjorde vackra planteringar, små reden och dekorationer.

Här kommer några bilder som förhoppnings vis även kan ge dig inspiration.

En grön vår krans:



En krans med fjädrar och ägg skal.



Här är en vacker vårkrans i lila nyanser.



Jag gjorde två sådanna här planteringar.
En till var sida om trappan.
Så kransen på dörren.



Närmare titt:



Ett litet fågel rede bland alla panceer.



Min dotter skulle hjälpa mig att plantera.
Några panceer gick av.
Så jag la dem i skålar med vatten. Volà ett nytt arrangemang.



Mysigt eller hur.



Ännu en plantering.



Vårplantering med 3 st pärlhyacinter och 3 st panceer.
Jag har gjort ett litet rede och lagt i ägg.
Jag har även klippt pinnar av hassel sly och lagt i krukan.
Pinnarna jag har böjt är också av hassel.



Närmare titt:



Närbild:



Här kommer ett par fågel reden till:



Kommentarer


Kommentera inlägget här: