close to my heart

Här kan du läsa om mig, mina intressen och en del av mitt liv.

Duka ditt bord

Kategori: Kurser

Jag har haft ett par kurser med "Duka ditt bord". Den här gången gick det i julens tecken.
Hade tre bordsdukningar,
Den första är en dukning inför adventsfesten, den andra är en dukning infför glöggfesten och den tredje är en dukning inför själva julen.



Jag har dukat i vitt och silver. Med mycket ljus. Det tycker jag hör till i adventstider.



En liten gåva till gästerna är en fin gest. Här i form av en ängel.



Egengjord konfetti att strö ut på bordet är både enkelt, billigt och väldigt dekorativt.
Här har jag gjort snöflingor med hjälp av en snöflinge stanns.



Ett enkelt men dekorativt arrangemang.
Små julgranskulor i lite grön mossa upplagt i ett gammalt djupt fat.







Här har vi dukningen inför själva julfesten. Allt i rött och grönt.





Ett trå fat med grön mossa och röda juläpplen är både vackert och gammeldags.



Så lite kanelstänger så är det ett enkelt arangemang.



Ett bord dukat till glöggfesten.
Med allt vad som hör till, rykande varm glögg, mjuk pepparkaka, russin, mandel och pepparkakor förstås.





Deltagarna fick vara lite aktiva också.
Vi gjorde moss bollar, det blev en hel massa fina.





En mossboll som jag gjorde.



Så vacker med torkade apelsiner och några kanelstänger.
Enkelt men dekorativt.

Kommentarer

  • Lena Löfgren säger:

    Åhhh så fina dukningar. Vilken julstämning:)

    Så fina bord skulle jag vilja sitta vid.

    KRAMIZAR Lena

    2008-11-26 | 07:03:28
    Bloggadress: http://lena1971.blogg.se/

Kommentera inlägget här: