close to my heart

Här kan du läsa om mig, mina intressen och en del av mitt liv.

Min trädgård

Kategori: Min trädgård

Lite dekorationer i trädgården :

image511

En ängel staty som jag nyss har köpt, visst är den vacker:

image509

Ängeln håller en ros i handen:

image510

Fåglarna har fått ett fågelbad:

image508

Det börjar bli så vackert i trädgården nu när våren är här. Jag har gåt runt med kameran och tagit bilder på hur min trädgård ser ut nu. Här kommer lite bilder:

Plommon träden har börjat blomma så här vackert:

image499

Här är ett av äppelträden, blommorna sover än så länge som törnrosa i sin säng, men jag tror dom snart ska vakna:

image500

Blommor i min trädgård:

image501

Vita förgätmigej:

image502

Häggen blommar:

image503

Mina rabbarber har växt en del:

image505

Smulltronen blommar:

image507

Vinbären blommar:

image504

Här är mitt kryddland, litet. Jag har fått fler kryddor sedan jag tog den här bilden:

image514

Min gräslök:

image513

Jag har satt i sär mina jorgubbsplantor och förökat dem:

image515

Det här landet har jag täckt med täckbark, hela landet är täckt nu, har varit och fixat mer sedan bilden togs:

image516

En av mina perren rabater:

image517

Flädern ser ut så här nu:

image518

Pingst lilljor i full blomm:

image521

image519


Även tulpanerna blommar:
image522

Så här små är våra fruktträd än så länge, vi satte dom i fjol:

image520

En stor sten med en plantering runt:

image512

Lila violer i en kruka:

image506

Kommentarer

  • Ninis säger:

    Hej!
    Jag undrar var du köpt de fina trädgårdsprydnaderna, de är helt ljuvliga.!!!
    Ängeln med en ros i handen samt kronan... tacksam om du har lust att berätta det för mig...=)
    Ha en underbar dag/kväll!

    2008-01-24 | 22:33:26
    Bloggadress: http://www.ninis74.blogspot.com

Kommentera inlägget här: