close to my heart

Här kan du läsa om mig, mina intressen och en del av mitt liv.

I min trädgård

Kategori: Min trädgård

Nu har det börjat spira lite mer i min trädgård.

De senaste dagarnas värme har gjort att växterna har satt fart. Eftersom vi gjorde om väldigt mycket i trädgården i fjol så vet jag knappt vilka växter som har klarat sig. Så det är så kul att se nu när det grönskar lite mer för varje dag. Det mesta verkar ha tagit sig.
För dig som är nyfiken på trädgården så ska jag berätta att vi fixade till den i fjol. Här utanför har varit en tät granskog innan. Vi grävde bort stubbar, markberedde, sådde gräsmatta, planterade växter och buskar och en hel massa annat. Det var en massa jobb, men det är väl värt besväret.
Härligt att ha en trädgård.

Lite blommor från trädgården:

En vit tusensköna:

image454

Vårat persikoträd har så här vackra blommor:

image457

image455

Vintergrönan blommar med lila blommor:

image458

Pärlhyacinter som jag fått av min mamma:

image459

Ormöga tror jag att den här blomman kallas:

image460

Kabbeleka i dammen:

image461

Lupinerna har kommit så här långt:

image462

En vacker nässelfjäril:

image463

Kommentarer

  • Lella säger:

    Hej, vilken fin blogg du har och bilderna är jättevackra. Är imponerad av din ordning bland knappar och band:o)

    2007-04-24 | 13:00:18
    Bloggadress: http://www.lellaslillstuga.blogspot.com/

Kommentera inlägget här: