close to my heart

Här kan du läsa om mig, mina intressen och en del av mitt liv.

Dekorativa cupcakes

Kategori: Amerikanska cupcakes

Jag har bakat en ny omgång cupcakes. För dig som inte provat gör det !!!
Det är så kul...



Jag har färgat toppingen med en aning blå karamellfärg.
Sen har jag färgat eget socker som jag har strött på.
Se här nedanför.



Så har jag också strött på några silverkulor...



Som pricken över i har jag knytit fast ett band i matchande färg.



Färgat socker:

Jag har färgat eget socker.

1½ dl strösocker
1 msk passerad sylt

Rör ihop och blanda noga. Strö ut på en plåt och sätt in det i ugnen i 100´i ca 10 min.
Rör då och då. Ta ut det och låt det svalna. Häll på burk.

Det vita sockret blandade jag med äggvita i stället för sylten.
Annars på samma sätt.

Det blå sockret färgade jag direkt med karamell färg.
Rörde runt. In i ugnen. Det blir inte samma effekt. Men väldigt dekorativt i alla fall.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: