close to my heart

Här kan du läsa om mig, mina intressen och en del av mitt liv.

Hawaii kalas

Kategori: Barnkalas och Fester

Det är roligt att ha barnkalas när man fyller år. Att planera tillsammans är jätte kul.
Jag och mina barn planerar alltid barnkalasen ihop. Vi försöker börja planera i god tid. De får själva bestämma kalasets tema.
Den här gången var det min dotter Emelies tur att bestämma.
-Jag vill ha ett Hawaii kalas mamma.

Så vi ordnade ihop ett sådant.

Här gör barnen i ordning godispåsarna.

image622

Vi dekorerade med färgglada ballonger och fjärilar.

image623

Vi gjorde fjärils sugrör:

image624

Dekorerade muggarna med blommor:

image625

Hawai halsband

De flesta barnen gjorde varsina  halsband och tog med sig hem. Lätta och roliga att göra.

Gör så här :

Vi hade tunnt garn, klippta sugrör i små bitar och blommor utklippt i papper. Vi gjorde hål med en håltång. Barnen klarade lätt att trä på dem på tråden. När de gjort ganska långt var det bara att knyta ihop halsbandet.

image626

Vi hade Choklad hjärtan, en variant av  vanliga chokladbollar. Här är bara några för att visa.

image627

Här är den mer traditionella varianten, lite snören som dekoration för att piffa till det lite.
Vi hade båda sorterna och tro det eller ej, jag gjore massor och alla gick åt.

image628

Godis påsarna fick ligga i en korg tills det var dags att gå ut och gömma dem i trädgården.

image629

Vi gjorde isbitar med smulltronblommor och örter.

image631

Vi gjorde också isbitar, vatten med saft i så det inte spär ut bålen för mycket.

image632

Så här blev bålen med isbitarna i.

Blandade fruktsoda, saft och is, det gick åt en hel del.

image630

Fruktsallad

vi hade kiwi, ananas, äpple, päron, apelsin och bananer i.

image636

Vi gjorde en Jordgubbs tårta och bjöd på till släktkalaset.

image633

Så här fin blev den när ljusen kom i och blev tända.

image634

Tänk Emelie att du redan är 7 år. Grattis, grattis grattis gumman.

image642

Vi dekorerade mycket blommor,  fjärilar och ballonger på hela nedervåningen.

image635

Det blev två roliga och lyckade kalas.

Kommentarer

  • Therese säger:

    Hej



    Först så skulle jag vilja berömma dig för alt fint du har gjort, har komit på många iderar tacka vare dig, min dotter ska få ett Hello kitty kalas och



    jag skulle vilja göra halsbanden som du har gjort med sugrör och pappersblommr skulle vilja ha sådana blommor som du har klippt ut, finns det någon mall för själva blomman så man kan klippa ut likadana?



    MVH Therese

    2009-08-23 | 19:54:07

Kommentera inlägget här: