close to my heart

Här kan du läsa om mig, mina intressen och en del av mitt liv.

Vad scrapbooking är för mig

Kategori: Scrapbooking Lo:s

Jag tycker att scrapbooking är jätte kul. Det kommer från Usa och har letat sig  hit. Intresset för scrapbooking ökar hela tiden.
När man scrappar använder man sig av bla kort som man tagit. Man kan scrappa det mesta. Det beror på vad man tycker är roligt. Tex om barn, om sig själv, husdjur, bröllop, trädgård eller varför inte dina favorit recept.
Jag använder mig av färgade papper cardstocks. Antingen enfärgade eller mönstrade.
Så tittar jag på bilden och ser vad det finns för färger på fotot. Sen är det bara att matcha ihop och sätta igång.

Det finns så mycket att köpa inom scrapbooking.

Mitt råd till dig är att lugna dig lite, titta efter vad du har hemma först. Många gånger har man lite band, snören knappar och dyligt liggande. Börja där och låt det växa fram. Springer du till affären och  köp en massa grejer då förköper du dig snart.
Köp lite i taget det lönar sig.

Det bästa med scrapbooking är att det inte finns något som är rätt eller fel. Man lär sig hela tiden.
Ett tips är att spara små pappersbitar och dyligt som blivit över när du gjort en sida, en Lo:s. För du kan nästan alltid använda dem till ett senare tillfälle.

Fråga gärna om det är något du vill veta ?

Kommentarer

  • Albinbettina säger:

    Great website with loads of information, love the bit about What is Love. Keep it up please!!! My best wishes to you!

    2009-03-18 | 11:52:08
    Bloggadress: http://albinbettina.myblog.es

Kommentera inlägget här: