close to my heart

Här kan du läsa om mig, mina intressen och en del av mitt liv.

Julinspiration

Kategori: Jul ideer

Natten går tunga fjät, runt gård och stuva, kring jord som sol förlät, skuggorna ruva.
Då i vårt mörka hus stiger med tända ljus, santa lucia. Santa lucia.....

image958

Här är min lilla lucia:

image957


Här kommer lite julinspirations bilder:


Lussekatter är gott, vi hade det till lucia.

image941


Clementiner med nejlikor blir dekorativt och juligt.

image942


Torkade apelsiner, lime och kanelstänger. Det doftar jul i vårat hus.

image947


Lite nötter till julen.

image943


Två ljus i enkla krukor.

image944


Vi har bakat en mjuk pepparkaka och satt dit ett rött band.

image945


Vi har bakat pepparkakor och barnen har dekorerat dem med kristyr.

image946

Kommentarer

  • Anna säger:

    Hej! Vad fina grejer du gör! Härlig inspiration.
    Min dotter läser till florist på Almås, så jag får se jättemycket fina saker även på nära håll.
    Hälsningar från grannbyn

    2008-01-14 | 21:57:41
    Bloggadress: http://minigrisen.blogspot.com

Kommentera inlägget här: